04/03/1982 – ΝΔ για TV: «Ελέγχουμε τα δελτία ειδήσεων»

 

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ
Με τον Δημήτρη Μαρούλη

 

Αναδημοσίευση, μέρους του κεντρικού σχολίου του Νίκου Ι. Κυριαζίδη, τότε, εκδότη – διευθυντή του περιοδικού ”ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ”, που είχε δημοσιευθεί στην 3η σελίδα του τεύχους 9 (ν.1451), στις 4 Μαρτίου 1982: «Η Νέα Δημοκρατία είναι μία νοοτροπία. Και το τέλος της στην εξουσία ήταν και το τέλος μιας νοοτροπίας. Ένα απόρητο κείμενο που δημοσιεύουμε σήμερα στη σελίδα 7 παρουσιάζει ανάγλυφα τον ”πλάγιο” αυτό τρόπο σκέψης των ανθρώπων, που είχαν μονοπωλήσει την εξουσία σχεδόν μισό αιώνα(…) Το κείμενο αυτό ετοίμασε το ”Γραφείο Προγραμματισμού της Νέας Δημοκρατίας στις 5 Απριλίου 1979. Το θέμα του: Πως θα πάρει η ΝΔ, χρησιμοποιώντας την τηλεόραση, με το μέρος της τους ταλαντευόμενους, ώστε να κερδίσει τις εκλογές (…) Το ψέμα, όμως, όπως έδειξαν τελικά οι εκλογές, έχει πάντα κοντά πόδια».

Στην 7η σελίδα του περιοδικού ”ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ” ( τεύχος 9, ν.1451), λοιπόν, δημοσιευόταν, χωρίς υπογραφή αλλά και χωρίς σχολιασμό, έγγραφο της 5ης Απριλίου 1979, το οποίο – όπως αναφερόταν στο δημοσίευμα – ”προέρχεται από το Γραφείο Προγραμματισμού της Κεντρικής Διοίκησης της Νέας Δημοκρατίας και περιέχει σκέψεις και απόψεις – αλλά και κατευθύνσεις – για το πως πρέπει να χρησιμοποιείται η Τηλεόραση, για να επηρεάζει τους ταλαντευόμενους, ώστε να ψηφίσουν τη ΝΔ στις εκλογές”:

«Να το αποκαλυπτικό κείμενο:

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΙΣ: Ρηγίλλης 18, Αθήναι.

Γραφείον Προγραμματισμού.

Αθήναι, 5 Απριλίου 1979.

ΑΡΧΗ: Ένα μέρος των Ελλήνων θα μας ψηφίζει πάντα, ένα μέρος ποτέ και ένα μέρος θα ταλαντεύεται μεταξύ ημών και των αντιπάλων. Είναι πασίδηλο ότι οι ταλαντευόμενοι δίνουν την νίκη. Συνεπώς πρέπει να έχουμε τόσους ταλαντευόμενους όσους χρειαζόμαστε για να κερδίζουμε τις εκλογές.

ΘΕΜΑ: Η πλαγία χρήση της τηλεοράσεως για να επηρεάζουμε τους ταλαντευόμενους.

(…) Τα αδιάψευστα στατιστικά στοιχεία λένε ότι τα πετυχημένα σήριαλ (π.χ. ”Πανθέοι”) έχουν ακροαματικότητα που πλησιάζει το 70%, ενώ τα δελτία ειδήσεων έχουν ακροαματικότητα γύρω στο 15%.

(…) Ελέγχουμε τα δελτία ειδήσεων. Ο έλεγχος όμως είναι τόσο φανερός, ώστε η πειστικότητά τους ΕΙΝΑΙ υποπολλαπλάσια της ακροαματικότητάς των.

Συνεπώς, η μάχη για την προώθηση των θέσεων του αστικού καθεστώτος και εν γένει της ιδεολογίας του χώρου μας πρέπει να δίδεται ΚΥΡΙΩΣ με τα σήριαλ, δηλαδή με πλάγιες εκπομπές (ΠΛΑΓΙΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ).

(…) Εάν θέλουμε να περάσουμε ένα μήνυμα, μία θέση, ένα σήμα, επιβάλλεται το σήριαλ (πλαγία προπαγάνδα), δεδομένου ότι έχει 500% μεγαλύτερη ακροαματικότητα από τα δελτία ειδήσεων και ακόμη μεγαλύτερη πειστικότητα δεδομένου ότι είναι πλάγια η προπαγάνδα, αρκεί βέβαια να είναι σωστά φτιαγμένη, όχι από δημοσιογράφους, φιλολόγους ή φιλοσόφους.

Οι εμπειρίες της καθημερινής ζωής, ο γενικός κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς καθώς και οι ψυχολογικοί μηχανισμοί αμύνης (ζούμε σε διαρκή υποσυνείδητη άμυνα) είναι τα συστατικά που συνθέτουν το λογικό πεδίο αναφοράς του κάθε ανθρώπου. Αυτά είναι δυνατόν να ελεγχθούν, ώστε η κοινή γνώμη να γίνει πολύ πιο θετική στις θέσεις του κόμματός μας. Και ένας από τους δυνατούς τρόπους είναι τα τηλεοπτικά σήριαλ, όπου η ιστορία που θα προβάλλεται θα είναι έτσι φτιαγμένη ώστε να περνάνε οι θέσεις, οι γραμμές, τα σήματα της ΝΔ και γενικώτερα του αστικού χώρου.

(…) Το κόμμα διαθέτει τους απαραίτητους ανθρώπους ώστε να μπορεί να περνάει επιτυχώς στην κοινή γνώμη τις θέσεις της ΝΔ. Εις την ηγεσίαν εναπόκειται να δώσει την εντολή και τα κατάλληλα μέσα».

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *