Κ. Χατζηδάκης: «Χωρίς μονοπώλια, το νέο, πιο υγιές περιβάλλον στις αερομεταφορές»

 

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ

 

Με τον Δημήτρη Μαρούλη

 

23/03/2009

 

«Η Ολυμπιακή εδώ και πολλά χρόνια είχε εξελιχθεί σε ένα “μεγάλο ασθενή” της οικονομίας μας, δημιουργούσε τεράστια χρέη ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ την ημέρα τα οποία επιβάρυναν τους φορολογούμενους και προκαλούσε σοβαρά νομικά προβλήματα στη χώρα μας, καθώς επέφερε καταδικαστικές αποφάσεις από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Από σήμερα εισέρχεται σε μια νέα εποχή, μια μακρά περίοδος παρακμής κλείνει οριστικά και δίνει τη θέση της σε μια εποχή υψηλών προσδοκιών και απαιτήσεων», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χαζηδάκης, μιλώντας -στο Ζάππειο- κατά τη διάρκεια της τελετής για την υπογραφή της οριστικής συμφωνίας εξαγοράς περιουσιακών στοιχείων της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την Marfin Investment Group (MIG), έναντι 177,2 εκατ. ευρώ.

 

«Η έκτη προσπάθεια αποκρατικοποίησης της εταιρείας, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, κατέληξε θετικά», είπε ο κ. Χατζηδάκης «και οφείλεται σε τέσσερις κυρίως λόγους: Μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν καταφέραμε να δημιουργήσουμε τρεις νέες εταιρίες με το ίδιο όνομα και σήμα, απαλλαγμένες όμως από τα βάρη και τα χρέη του παρελθόντος που αποθάρρυναν τους επενδυτές να επενδύσουν στην Ολυμπιακή, στηρίξαμε με ευαισθησία τους εργαζόμενους, πείθοντας σταδιακά τη μεγάλη πλειοψηφία τους πως η λύση θα ήταν επωφελής και για τους ίδιους, προχωρήσαμε με σαφείς και ξεκάθαρους κανόνες διαφάνειας και τέλος ελήφθησαν υπόψη οι δυσκολίες που ήταν ενδεχόμενο να εμφανιστούν», προσθέτοντας πως «γι΄ αυτό και ξεπεράστηκαν τελικά τα προβλήματα, αφήνοντας εκτεθειμένες τις διάφορες Κασσάνδρες που προεξοφλούσαν “τυφλές πτήσεις” και “ναυάγια”».

 

Ο υπουργός Ανάπτυξης χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το γεγονός πως «σ΄ αυτή τη δύσκολη διεθνή συγκυρία, η Ολυμπιακή περνάει στα χέρια ενός ισχυρού και αξιόπιστου επενδυτή, όπως είναι η MIG. Η επιτυχημένη πορεία της MIG όλα αυτά τα χρόνια, δημιουργεί σε όλους μας υψηλές προσδοκίες και μας κάνει αισιόδοξους για το μέλλον της Ολυμπιακής», ενώ, αναφερόμενος στα κέρδη για τη χώρα μας από την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε ότι «μέχρι σήμερα η Ολυμπιακή κόστιζε στους Έλληνες φορολογούμενους 350 εκατ. ευρώ το χρόνο. Επίσης, πέρα από τα 177,2 εκατ. ευρώ που θα εισπράξει από τους επενδυτές -ως αρχικό τίμημα- το Δημόσιο, αλλά και πέρα από το επιπλέον σημαντικό ποσό που θα εισρεύσει από την πώληση των πρόσθετων στοιχείων του ενεργητικού, θα υπάρξουν έσοδα 150 εκατ. ευρώ το χρόνο από την καταβολή Σπατόσημου, εισφορών στο ΙΚΑ και φόρων μισθωτών υπηρεσιών. Επίσης, δημιουργείται στη χώρα μας ένα νέο, πιο υγιές περιβάλλον στις αερομεταφορές, χωρίς μονοπώλια ή αθέμιτες πρακτικές, το οποίο πιστεύουμε ότι θα λειτουργήσει επ’ ωφελεία των καταναλωτών».

 

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ”ΜΙG” Ανδρέας Βγενόπουλος εμφανίστηκε ικανοποιημένος από την εξέλιξη αυτή, σημειώνοντας: «Θεωρώ ότι κάναμε το καθήκον μας. Θεωρώ ότι θα ήταν αδιανόητο να μην υπήρχε Ολυμπιακή. Γνωρίζουμε τις ευθύνες μας. Υποσχόμαστε να κάνουμε τα πάντα για να κάνουμε τους Έλληνες υπερήφανους για την νέα Ολυμπιακή».

 

«Η περίοδος παρακμής της Ολυμπιακής, που είχε δυσβάσταχτα βάρη για τον Έλληνα φορολογούμενο και νομικές περιπέτειες στην ΕΕ, κλείνει οριστικά και η πατρίδα μας περνάει σε νέα φάση στις αερομεταφορές», δήλωσε -μεταξύ άλλων- ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, σχετικά με την υπογραφή της συμφωνίας μεταβίβασης της Ολυμπιακής στην Marfin Investment Group, υπογραμμίζοντας επίσης πως «οι Έλληνες πολίτες θα σταματήσουν να πληρώνουν ένα εκατ. ευρώ που στοίχιζε η Ολυμπιακή ημερησίως. Ακόμη, η νέα εταιρία υπολογίζεται ότι θα συνεισφέρει με 150 εκατ. ευρώ ετησίως στα δημόσια ταμεία και η νέα Ολυμπιακή συνεχίζει τη δράση της με το ίδιο όνομα και σήμα. Η χώρα μας εισέρχεται σε μια νέα περίοδο στις αερομεταφορές, με υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εταιριών, δυνατότητα πολλαπλών επιλογών στους επιβάτες και εξυπηρέτηση όλων των άγονων γραμμών».

 

Η συμφωνία θα πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή και -σύμφωνα με πληροφορίες- γίνονται προσπάθειες για την κατάθεσή της, την επόμενη εβδομάδα. Ταυτόχρονα, αρχίζει να μετρά το διάστημα της μεταβατικής περιόδου προκειμένου να ολοκληρωθεί η δημιουργία της νέας Ολυμπιακής. Η ”MIG” έχει στη διάθεσή της 190 ημέρες προκειμένου να στελεχώσει την εταιρεία και να μισθώσει τουλάχιστον 30 αεροπλάνα, ώστε στις 30 Σεπτεμβρίου να πάρει τη σκυτάλη από τη σημερινή Ολυμπιακή.

 

Η νέα Ολυμπιακή που θα δημιουργηθεί θα απασχολεί αρχικά προσωπικό 4.400 ατόμων και θα έχει μειωμένο έργο κατά 45% σε σχέση με την Ολυμπιακή του καλοκαιριού του 2008. Οι περικοπές θα ξεκινήσουν κυρίως από τις πτήσεις εξωτερικού. Σύμφωνα με στελέχη της ”ΜΙG” στο πτητικό κομμάτι (πιλότοι, ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές) θα απασχολούνται 2.000 άτομα, στην επίγεια εξυπηρέτηση 2.000 άτομα και στην τεχνική βάση περίπου 400 τεχνικοί.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *